Films & Jury 2018

Tous les films projetés au MUFF 2018.
Pour le programme complet, horaires et autres info,
c'est ici.
All the films screened at MUFF 2017.
Complete programme, schedule and info here.

1st DAY & NEXT MINUTE
Sara Koppel
Danemark | 2017 | 2ʹ45ʺ | sans dialogue/textes anglais

2X50=100
kimura byol – nathalie lemoine
Québec/Canada | 2017 | 1ʹ40ʺ | sans dialogue/textes anglais
Distributeur : GIV

96000 CAMERAS
José Simões
Portugal | 2015 | 13ʹ46ʺ | portugais/sta

AGAIN
Jaime Munguía
Mexique | 2018 | 4ʹ30ʺ | sans dialogue

ALEATORIA
Christopher Spencer-Lowe
Canada | 2017 | 5ʹ05ʺ | sans dialogue
Distributeur : Winnipeg Film Group

ALL MY LIFE (AFTER BAILLIE)
Clint Enns
Canada | 2016 | 3ʹ25ʺ | sans dialogue | Distributeur: Vidéographe

AMARILLO RAMP
Bill Brown & Sabine Gruffat
États-Unis | 2017 | 24ʹ10ʺ | anglais

AN AFTERNOON AT OYSTER BAY
Jon Behrens
États-Unis | 2016 | 4ʹ42ʺ | sans dialogue

*ANCHE IN PARADISO NON È BELLO ESSERE SOLI
Lorenzo Gattorna
États-Unis/Italie | 2017 | 8ʹ06ʺ | sans dialogue

ANOCHE
Stefano Miraglia
Italie/Royaume-Uni | 2017 | 7ʹ45ʺ | sans dialogue

BALTA PUĶE
Hernán Talavera
Lettonie | 2017 | 3ʹ05ʺ | letton/sta

*BLACK DOG
Joshua Dean Tuthill
États-Unis | 2017 | 15ʹ00ʺ | anglais et russe/sta

BOUCHE(S)
Mathieu Girard
Québec/Canada | 2017 | 3ʹ56ʺ | sans dialogue
Distributeur : Vidéographe

*BOY TRANSCODED FROM PHOSPHENE
Rodrigo Faustini
Brésil | 2017 | 2ʹ03ʺ | sans dialogue

THE BROTHER
Léa Triboulet
France/États-Unis | 2016 | 9ʹ38ʺ | anglais/stfr

CIGARRO AZUL
Ricardo Vieira Lisboa
Portugal | 2017 | 2ʹ10ʺ | muet

CIRCLES OF CONFUSION
Jason Britski
Canada | 2017 | 5ʹ00ʺ | sans dialogue

CORROSIVE ILL OMENS
Mika Wiborgh & Tommy Forsberg
Suède | 2016 | 9ʹ00ʺ | sans dialogue

CODE -> <- VIRUS INTERACTIVE OMNI-AUGMENTED FAMILY ENCYCLOPEDIA FOR TRANSHUMANIST ADAPTABILITY
Frédérick Maheux
Québec/Canada | 2017 | 11ʹ05ʺ | anglais

DAILIES FROM DUMPLAND PART 5
M. Woods
États-Unis | 2017 | 7ʹ23ʺ | anglais

DALVA
Guillermina Buzio
Canada | 2017 | 2ʹ42ʺ | sans dialogue
Distributeur : GIV

DEATH OF A CHINESE CLOWN
Jaime Cleeland
Chine | 2017 | 10ʹ04ʺ | sans dialogue

DEATH OF THE MECHANICAL MAN
Michael Drews
États-Unis | 2016 | 21ʹ00ʺ | sans dialogue

THE EFFECT
Sizen Sabahyildizi
Turquie | 2016 | 4ʹ07ʺ | sans dialogue/textes anglais

EIN PATÉ CHINOIS MIT KÄSE
Jean-Loup Pinard
Québec/Canada | 2017 | 3ʹ43ʺ | sans dialogue
Distributeur : Stéphanie Demers-Hébert – Welcome Aboard

FAKE BELIEVE
Ryan Schmal Murray
États-Unis | 2017 | 3ʹ38ʺ | sans dialogue

*FEVER FREAKS
Frédéric Moffet
Canada/États-Unis | 2017 | 8ʹ18ʺ | sans dialogue/textes anglais
Distributeur : Vidéographe

FLOWER SHOP (PARTS 1&2) PROTECTION & FEAR
Tommy Becker
États-Unis | 2017 | 8ʹ25ʺ | anglais

FOOL(ED)
Emily Van Loan
États-Unis | 2017 | 7ʹ48ʺ | anglais

FOR HIS SAKE; FOR HIS PLEASURE
Hugo Ljungbäck
États-Unis | 2017 | 3ʹ28ʺ | muet

HOT-HOT-HOTT
Alex Ateah
Canada | 2018 | 2ʹ44ʺ | anglais
Distributeur : Winnipeg Film Group

HYPNAGOGIA
Pierre-Luc Vaillancourt
Québec/Canada | 2017 | 5ʹ29ʺ | sans dialogue
Distributeur : Vidéographe

IN BETWEEN TAKES
Alexei Dmitriev
Russie | 2017 | 7ʹ22ʺ | russe/sta

KAYLA IN 1A
Travis Wood
États-Unis | 2017 | 4ʹ06ʺ | sans dialogue/textes anglais

KINSKI WANTED HERZOG TO DIRECT BUT HE TURNED IT DOWN
Guillaume Vallée
Québec/Canada | 2017 | 6ʹ00ʺ | allemand/sta
Distributeur : Vidéographe

KOSMOS
Jeroen Cluckers
Belgique | 2017 | 9ʹ36ʺ | sans dialogue

LEVEL 305
Adriana Ferrarese
France/Italie | 2018 | 10ʹ35ʺ | sans dialogue/textes anglais

NIHELIOUS
Yuri Yefanov
Ukraine | 2017 | 10ʹ24ʺ | sans dialogue

NONOKO/KAOS NO MA
Michael Lyons
Japon | 2017 | 2ʹ29ʺ | muet

*THE ORDER OF THE ORCHID
Alex Italics
États-Unis | 2017 | 6ʹ48ʺ | anglais
Distributeur : Chapman University

OUT OF TOUCH
Arash Akhgari
Québec/Canada | 2018 | 1ʹ49ʺ | pas de dialogue

PACHINKO
Luis Grane
États-Unis | 2017 | 4ʹ00ʺ | japonais

PAPILLON
Vincent Deyveaux
Russie | 2016 | 6ʹ16ʺ | russe/sta

THE PAINTINGS PAINT THEMSELVES
James Hollenbaugh
États-Unis | 2017 | 6ʹ15ʺ | anglais

PENELOPE
Heta Jäälinoja
Estonie/Finlande | 2016 | 4ʹ08ʺ | sans dialogue
Distributeur : Promofest

PLANT DREAMING DEEP
Charlotte Clermont & Émilie Payeur
Canada | 2017 | 7ʹ12ʺ | sans dialogue / textes anglais
Distributeur : Winnipeg Film Group

PLEASE STEP OUT OF THE FRAME.
Karissa Hahn
États-Unis | 2018 | 4ʹ10ʺ | anglais

*POST MEMORY FROM A LOST COUNTRY
Emma Zukovič
Irlande | 2017 | 4ʹ33ʺ | sans dialogue

PURRS AND OL’ MAN BLUES
Susan Shulman
Québec/Canada | 2017 | 1ʹ36ʺ | anglais

READING PATTERNS TOGETHER
Kim Kielhofner
Québec/Canada | 2016 | 8ʹ15ʺ | anglais
Distributeur : GIV

RHYTHM
Anna Luz
Québec/Canada | 2017 | 1ʹ03ʺ | sans dialogue

SHIFT
Léa Rogliano
Belgique | 2017 | 6ʹ27ʺ | français/sta

THE SIREN
Anne Golden
Québec/Canada | 2017 | 2ʹ16ʺ | sans dialogue
Distributeur : GIV

*SKY ROOM
Marianna Milhorat
États-Unis | 2017 | 5ʹ55ʺ | sans dialogue

SLUMP
Simon Elmaleh
Québec/Canada | 2017 | 4ʹ14ʺ | sans dialogue
Distributeur : La Bande Vidéo

SOMNIUM LAPIDUM
Emily Pelstring
Canada | 2017 | 3ʹ19ʺ | sans dialogue

SPECTATOR
Mike Hoolboom
Canada | 2017 | 6ʹ00ʺ | sans dialogue
Distributeur : Vidéographe

STREET OF DEATH
Karam Ghossein
Allemagne/Liban | 2017 | 22ʹ13ʺ | arabe/sta

SUPERMEOWMEOW
BadBadMeowMeow
Taïwan | 2017 | 4ʹ00ʺ | sans dialogue/textes anglais et chinois

SWEET AFFLICTION
Jess Lee
Québec/Canada | 2018 | 7ʹ38ʺ | anglais

THESE BOOTS ARE MADE FOR WALKIN’
Eden Mitsenmacher & Rebecca Tritschler
Royaume-Uni/Pays-Bas | 2017 | 2ʹ41ʺ | anglais

TO THE NIGHTINGALES
Kandis Friesen
Canada | 2017 | 10ʹ54ʺ | sans dialogue/textes anglais
Distributeur : GIV

TOUCHSTARVED
Matthew Xanthoudakis
Canada | 2017 | 4ʹ40ʺ | sans dialogue/textes anglais

TRANS/FIGURE/GROUND
Lauren Cook
États-Unis | 2016 | 5ʹ27ʺ | sans dialogue

TWO MOTHERS, A BUS-DRIVER AND HIMSELF
Nicky Larkin
Irlande | 2018 | 3ʹ30ʺ | anglais
Distributeur : Jules Lyndon

VEHICLE EMOTIONS TEST
Paul Scott
Canada | 2016 | 3ʹ11ʺ | anglais

WISHFUL THINKING
Allan Brown
Québec/Canada | 2017 | 13ʹ18ʺ | anglais

XARUSSELL
Andreas Gogol
Allemagne | 2017 | 7ʹ02ʺ | sans dialogue


* nominated for a MUFF 2018 jury prize | nommé pour un prix du jury MUFF 2018


MUFF Jury 2018

Allan Brown was born in Shawinigan, Canada. He has been making films for over 30 years. His films have won awards in such festivals as the Semana de cine experimental de MadridFesancor Santiago, Chile,Stuttgart FilmwinterAlternative Film Video Festival Belgrade, Bearded Child Film Festival, and flEXiff Sydney, Australia as well as screening in dozens of festivals worldwide including IFF Rotterdam, VideoEx, Kurzfilm Hamburg. He most recently had a survey retrospective as part of the Kinesthesia screening series at Dom Omladine in Belgrade, Serbia (2017) as well as the Montreal Underground Film Festival (2017). He was a member of the Volatile Works media arts collective (2005-2014) who had retrospectives in New York City (2007), a spotlight screening at the Fantasia Film Festival Montreal (2007) and a soirée carte-blanche at the Cinémathèque Québécoise. He has made over 25 short films and one feature, Silver.  /  Cinéaste indépendant Montréalais, Allan Brown, aussi connu sous le pseudonyme Witkacy, a signé plus de 25 courts métrages et un long métrage, Silver. Ses films ont gagnés des prix tel que Semana de cine experimental de MadridFesancor Santiago, Chile, Stuttgart FilmwinterAlternative Film Video Festival Belgrade, Bearded Child Film Festival, et flEXiff Sydney, Australia, et ont étés présentés dans plusieurs festivals internationaux dont IFF Rotterdam, VideoEx, Kurzfilm Hamburg. Plus récemment, plusieurs de ses films ont étés présentés sous forme de rétrospective à Dom Omladine en Belgrade, Serbia (2017)  ainsi qu’au  Festival de films underground de Montréal (2017). Il a été membre du collectif en arts médiatiques Volatile Works (2005-2014) et du collectif de programmation de MUFF ( 2009-2013).

Antoine Damiens just finished a PhD in Film Studies at Concordia University. When he is not procrastinating or pretending to be an expert on queer cinema and film festivals, Antoine generally spends his time crying in the archives or roaming in the streets of Montréal. Over the years, Antoine worked for organisations such as Festival de Cannes’ Queer Palm and Mediaqueer.ca, and taught cinema at Concordia.  /  Antoine Damiens a obtenu un doctorat en cinéma de l’Université Concordia. Lorsqu’il ne procrastine pas ou n’écrit pas sur le cinéma queer et les festivals de film, Antoine se perd dans les archives ou erre dans les rues de Montréal. Ces dernières années, il a travaillé pour des organisations telles que la Queer Palm (au sein du Festival de Cannes) et Mediaqueer.ca, et a enseigné le cinéma à Concordia.

Victoria Stanton is an interdisciplinary artist and researcher/curator/educator working with live action, human interaction, video, film, photo, drawing, and writing. Exploring within diverse media, while the outward results of her practice manifest in various forms, performance is the invariable core of her research. Her time-based work includes performance for stage and for the camera, infiltrating actions in public spaces, and one-on-one encounters in intimate contexts. Investing a performative presence and consciousness within multiple spaces/times, she continuously underscores the complex aspects of “transaction” and the possibility for transformation. Considered a pioneer of transactional practices in Quebec, Stanton has presented exhibitions, performances, interventions, and films/videos in Canada, the U.S., Europe, Australia, Japan and Mexico. Her first book Impure, Reinventing the Word: The Theory, Practice and Oral History of Spoken Word in Montreal (conundrum press, 2001), co-authored with Vincent Tinguely, chronicled a vibrant artistic movement via interviews with over 75 artists. Her second book, The 7th Sense, co-authored with the TouVA collective (Sylvie Tourangeau, Anne Bérubé and Stanton), draws upon a profound exploration of “the performative” in performance art (SAGAMIE édition d’art, 2017).  http://bankofvictoria.com /  La pratique interdisciplinaire de Victoria Stanton, fondée dans les notions de la présence et de la conscience performative, rend compte de la complexité d’une démarche où la négociation avec l’autre est un enjeu à la fois fondamental et porteur d’un potentiel de transformation réciproque. À travers cette pratique multicouche, Stanton s’engage dans un processus artistique reliant les pratiques infiltrantes, transactionnelles et relationnelles en lien avec diverses communautés spontanées et ce, dans de multiples contextes au Canada et à l’international. Artiste-chercheure, elle s’intéresse également au phénomène de l’entre-espace, l’intervalle entre soi et l’architecture, l’objet, le lieu, l’autre, dans une optique élargie de la géographie humaine. Considérée comme une des pionnières des pratiques transactionnelles au Québec, ses oeuvres interdisciplinaires (interventions, actions et conférences performatives, publications, photos, films, vidéos) ont été déjà présentées au Québec, au Canada, aux États-Unis, en Europe, en Australie, au Japon et au Mexique. Son premier livre Impure, Reinventing the Word: The Theory, Practice and Oral History of Spoken Word in Montreal (conundrum press, 2001), co-rédigé avec Vincent Tinguely, a documenté un mouvement artistique dynamique à travers des entretiens avec plus de 75 artistes. Édité par le Centre SAGAMIE, son deuxième ouvrage Le 7e Sens qu’elle cosigne avec Anne Bérubé et Sylvie Tourangeau (les trois membres du collectif TouVA) porte sur les notions du performatif en art performance.  http://bankofvictoria.com