MUFF 13 Jury Prizes!

Congratulations to the winners of the MUFF 13 Jury Prizes. Félicitations aux gagnants des prix du jury MUFF 13.

MUFF 13 Jury: Allan Brown, Antoine Damiens, Victoria Stanton

1st Prize / 1er Prix – Anche in paradiso non è bello essere soli

Lorenzo Gattorna
États-Unis/Italie | 2017

A moment of pure cinema. Combining found footage, family and film decay, instances of contemplation infused the viewing moment via breaks in image and sound, offering a space of breath and a sense of temporality across the span of indefinite time.

Un moment de pur cinéma. Alliant images recyclées / found-footage, scènes de famille et décomposition filmique, des ruptures dans l’image et le son instaurent des moments de contemplation offrant un espace de respiration et un sens de la temporalité dans un temps d’une durée indéfinie.
 

 2nd Prize / 2e Prix – Fever Freaks

Frédéric Moffet
Canada/États-Unis | 2017 

An interesting treatment of the relationship between video, memory and HIV/AIDS through an exploration of a pre-HIV past. A refreshing take on an historical topic and a familiar visual aesthetic.

Un traitement intéressant de la relation entre vidéo, mémoire et VIH/SIDA à travers une exploration d’un passé pré-VIH. Une interprétation rafraîchissante d’un sujet historique et d’une esthétique visuelle familière.

 
3rd Prize / 3e Prix – Black Dog

Joshua Dean Tuthill
États-Unis | 2017

Nodding to a Lynchian environment and aesthetic, this nihilistic and dark take on the failures of NASA and the nuclear family brings together a symbolic and literal universe of childlike proportions.

Clin d’œil à une atmosphère et une esthétique lynchienne, cette vision sombre et nihiliste des échecs de la NASA et de la famille nucléaire marie un univers à la fois symbolique et littéral propre au monde de l’enfance.

Special mention – Post Memory from a Lost Country

Emma Zukovič
Irlande | 2017

An intriguing exploration of the relationship between memory, trauma and film in the context of the post-Macedonian crisis.

Une exploration intrigante de la relation entre mémoire, traumatisme et cinéma dans le contexte de la crise post-macédonienne.

 

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